Köpvillkor

Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms. Erikslunds möbler reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.


Betalning & Säkerhet

Vi på Erikslunds Möbler AB bryr oss om våra kunder och vill att er köpupplevelse skall vara så säker och problemfri som möjligt.Vi följer samtliga lagar för näthandel och använder alltid säkra, krypterade sidor när vi tar emot er personliga information. Vi behandlar all kundinformation med största integritet och säljer aldrig kundinformation vidare.Vi är i partnerskap med Klarna AB .Betaltjänster som använder den senaste teknologin för att skydda dina personuppgifter och behandla alla betalningar med största säkerhet och sekretess.

 

Bankkort eller kreditkort

Du som har VISA eller Mastercard kan enkelt betala dina varor via hemsidan. Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern. Erikslunds möbler använder sig av VBV (Verified by Visa) som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter. Har du frågor kring säkerhet eller kortbetalning kontakta Erikslunds möbler kundservice på telefon 021-301900 eller info@erikslundmobler.se .


Fakturabetalning (endast inom Sverige)

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Erikslunds Möbler AB överlåtna till Klarna AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso!

 

 

Avbokning av vara

Lagd order (du har beställt varan i butiken) på beställningsvara som avbokas debiteras med 30% av ordervärdet för den avbokade varan. Alla varor beställs samma dag som handpenningen är betald. 

Lagd order (du har beställt varan i butiken) på lagervara som avbokas debiteras med 15% av ordervärdet för den avbokade varan eventuell avbeställning skall ske skriftligen via e-post eller telefon 021-301900 

 

 

(Handla med delbetalning mot 0% ränta)

Genom vårt samarbete med Klarna AB samt Wasa Kredit AB,kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Du kan dela upp din betalning upp till 24 månaders räntefrit.Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. OBS ( Delbetalning via Klarna upp till 12 månaders räntefrit) 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 

 

Garanti

Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti samt två (2) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida).

Obs! Garantin omfattar inte slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.

 

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar Erikslunds möbler  Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (distans- och hemförsäljningslagen). Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Produkten och förpackningen ska returneras i väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd, hel och ren. Varorna får inte heller ha monterats. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Vänligen ange ditt namn samt ordernummer alternativt en kopia av din faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.

Du har alltid rätt att avbeställa köpet om du inte har hämtat ut varan men näringsidkaren har rätt till ett skäligt skadestånd (KkL 37,41 §). Skadeståndet ska täcka de kostnader och den förlust som säljaren kan få pga. avbeställningen exempelvis fraktkostnader och lagerhållning. Säljaren har också rätt att på förhand ange en summa eller procentsats som ska ersättas vid avbeställning så länge som ersättningen är skälig i jämförelse med vilka kostnader som normalt kan uppstå.

För att ta emot en vara på öppet köp ska kvitto uppvisas samt att varan ska returneras i originalförpackning och vara i oanvänt, oskadat  och rent skick. Om varan har märkningslapp, plombering eller liknande ska dessa sitta kvar. Öppet köp gäller inte brutna förpackningar, specialbeställda varor eller reavaror.

Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

 

Frakt och leverans

Leverans av möbler

Vi erbjuder fri hemkörning inom hela Sverige!

Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Vi erbjuder uppbärning mot en avgift, ring eller maila för prisförslag.  

Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor.

 

Vid ej mottagen leverans har Erikslunds möbler  rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Både butiken och lagret ligger i Västerås för avhämtning.

 

Transportansvar

Erikslunds möbler ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.

 

Transportskada

Du som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats, transportskador skall anmälas direkt till speditören. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt. Erikslunds Möbler AB ansvarar ej för eventuela skador hemma hos kund, tex. golvskador eller liknande!

Anmälan om transportskada ska ske inom 24 timmar  till Erikslunds möbler , via mail eller telefon, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering.

Din kundvagn

0 varor. Totalt 0 kr